Arkkiviholliseni Universumi ja Optima

Olen hiljalleen alkanut epäillä, että universumi ei halua minun olevan ajoissa. Siis ainakaan hyvissä ajoin. Suurimmaksi osaksi päädyn ensimmäisille luennoille nippanappa ajoissa. Milloin kaveri, jonka kanssa olen menossa yhtä matkaa, on myöhässä, milloin kissa oksentaa matolle, rahapussi / kännykkä / avaimet on hukassa tai pupu ripulilla.

Eilen - maanantaiaamuna siis - päätin, että tämän viikon aloitan olemalla ajoissa. Pistin herätyskellon soittamaan varttia tavallista aikaisemmin, enkä mennyt kenenkään kanssa yhtä matkaa. En myöskään jäänyt ikuisuudeksi etsiskelemään rahapussiani, joka näytti olevan hukassa jälleen kerran.

Tulin luentosaliin peräkanaa opettajan kanssa. En siis ollut varsinaisesti myöhässä, mutta en aikaisessakaan. Eli juuri kuten yleensäkin. Sitten, kun minulla ei ollut rahapussi mukana, en voinut ostaa ennen kahdeltatoista alkavaa luentoani eväitä, joten ajattelin mennä valmiiksi viron harjoitusryhmälle varattuun luentosaliin odottamaan.

Paskanmarjat. Ne olivat ilmeisesti siirtäneet luentomme sijaintia kesken kurssin. Asiasta ei ollut tiedotettu edellisellä luennolla omani, eikä vieruskaverin muistin mukaan. Silti suurin osa porukasta oli eksynyt oikeaan paikkaan. Olin hämmentynyt. Tarkistin sähköpostista, eikä sinnekään ollut tullut mitään viestiä. Sitten tajusin, etten ollut aloittanut vielä vuosittaista taisteluani arkkiviholliseni, Optiman, alias Virtuaalisen oppimisympäristön kanssa. Sinne ilmeisesti oli ilmoitettu asiasta.

Kuten viimevuonnakin, huomaan vihaavani Optimaa jo ennenkuin olen avannut sitä kertaakaan.

Kommentit