Vappu ja tyhjiö

Kun elämästä yhtäkkiä loppuu isompi projekti, niin se jättää jälkeensä tyhjiön, jossa on vaikea organisoida elämäänsä uudelleen. Onhan mulla toki tekemistä, joilla täyttää tyhjiö. Tässä on kuitenkin mennyt viikko, että olen alkanut hiljalleen oppia edes jotenkin järjestämään elämääni uusiksi ja rukkaamaan prioriteettejani. Minusta tuntuu, että olen nyt melko hyvin kartalla siitä, mitä minun pitäisi tehdä.

- Maksaa laskut
- Gradu
- Organisoida osaltani yhtä toista tapahtumaa
- Hoitaa projektin jälkikäsittelyä
- Graduttaa
- Käydä jossain vappuriennoissa, ne kun niin olennaisesti tällä hetkellä kuuluvat elämänvaiheeseeni
- Kuunnella vappuradiota, onneksi se hoituu kaiken muun mukana
- Gradua, miksi se mun ohjaaja haluaa nähdä taas mun ideapaperin?
- Yrittää purkaa kaupungin kirjaston lainauskielto
- Ja yliopiston kirjaston
- Selvittää onko mulla vielä johonkin lainauskielto
- Lainata gradukirjoja
- Ja varmaan palauttaa ne, mitä mulla on lainassa
- Olihan listalla varmasti gradu?
- Varata jollekin kavereiden keskeisille illanistujaisille aikaa, kaikki tuntuu tarvitsevan sitä
- Siivota
- Yhden kurssin luentopäiväkirja
- Lähettää sähköpostia toisen kurssin pitäjälle
- Tarkistaa oliko vielä joku kurssi, jonka joku suoritus uupuu
- Gradu.

Sit asioita, jotka olen jo hoitanut! (Ei sillä, että tämä antaisi teille mitään oleellista informaatiota, mutta minulle tulee parempi mieli, kun mietin, mitä olen saanut aikaiseksi viimeisen viikon aikana.)

- Löysin avaimeni. Olivat viikon hukassa.
- Selvitin, mitä hammaslääkäriaikoja ja vastaavia olen unohtanut
- Lähetin jotain jalostuneempaa ajatuksentynkää jauudelleenjärjestellyn disposition (=sisällysluettelon) graduohjaajalleni
- Katsoin Hannibalia. (Lasken tämän mielenterveyteni hoitamiseksi.)
- Olen kirjoittanut graduani yhdessä opiskelukavereideni kanssa
- Olen käynyt yliopistolla tekemässä asioita
- Kirjoitin runon

Ehkä mä olen tehnyt vielä jotain? Monia sellaisia asioita ainakin, jotka on lueteltu ylemmässä listassa, mutta joita en ole vielä saanut päätökseen.

Mun piti kirjoittaa jotain syvällisempääkin pohdintaa tähän, mutta nähtävästi en nyt saa aikaiseksi.

Kommentit